مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزی


 

 

مشاوره خانواده و ضرورت آن در جامعه امروزی

 

دلایل زیادی برای اهمیت مشاوره خانواده وجود دارد که با شلوغ تر شدن جهان هستی نیاز به مشاور خانواده نیز افزایش می یابد و در این دوران افراد با چالش های زیادی در زندگی روبرو هستند که می توانند بسیار گوشه گیر شوند و به مشاوره نیاز داشته باشند یا فقط به حمایت نیاز داشته باشند و نیاز به مشاوره اعتیاد ، افسردگی ، سلامت روانی و رفتاری و دلایل بیشماری که  نیاز به مشاوره وجود دارد .

 

مشاوره تلفنی روانشناسی خانواده با مشاوران عالی رتبه

 

مشاوران تلفنی آموزش دیده اند تا به دیگران در حل مشکلات به صورت آنلاین کمک کنند ، آنها به مردم کمک می کنند تا علت اصلی مسائل رفتاری خود را شناسایی کرده و بر بهبود آن تمرکز کنند ، آنها می توانند افراد را در شرایط مختلف راهنمایی و هدایت کنند و به آنها کمک کنند تا بر آنچه واقعاً مهم است تمرکز کنند.

 

مشاوران همچنین به افراد کمک می کنند تا بتوانند شناسایی کنند که به کدام شغل علاقه دارند و چگونه می توانند تحصیلات و جستجوی کار خود را برنامه ریزی کنند.

آنها فرد را از طریق تحصیلات و مطالعات مورد نیاز و مراحل آزمایش و همچنین مراحل مصاحبه و دستیابی به کار راهنمایی می کنند.

 

البته مسائل دیگری نیز وجود دارد که مشاوران در زمینه راهنمایی ، اشتغال و نحوه برخورد با مسائلی مانند افسردگی یا احساس اضطراب به افراد کمک میکنند ، هر فردی در طول زندگی اش بارها و بارها به کمی کمک نیاز دارد ، برای احتیاج به مشاور نباید هرگز خود را فردی ضعیف به شمار بیاورد زیرا این گامی شجاعانه برای حل مشکلات است.

 

حرفه مشاوره در طول این سالها رشد چشمگیری داشته است ، مشاوره  به عنوان یک حرفه برای به دست آوردن مدارک مناسب برای مدرک مشاوره ، سالها فداکاری و تلاش در مدرسه و دانشگاه لازم است .

 

مشاوران در محیط های بالینی ، در محیط های خصوصی و در مشاغل خصوصی کار خواهند کرد. آنها ممکن است به صورت گروهی یا انفرادی کار کنند. بیماران از همه اقشار جامعه خواهند بود ، ممکن است  مشکلات همه ی بیماران با انجام مشاوره برطرف نشود ، برخی از افراد با وجود مشاوره هنوز با مشکل روبرو خواهند شد ؛ این بدان معنا نیست که مشاوره مفید نیست ، فقط ممکن است فرد در مرحله ای از زندگی که بتواند کمک مورد نیاز خود را دریافت کند یا آنچه را که برای کمک به خود لازم است انجام دهد.

 

مشاوره و حل تعارضات در زندگی امروزی

 

مشاوره به کسانی که در جهان در حال مبارزه در زندگی شان هستند کمک می کند‌ ،مانند طلاق و مسایل شخصی ، این زمان می تواند برای همه افراد بسیار استرس زا باشد.

یک مشاور می تواند به فرد کمک کند تا روی پای خود بایستد و احساس قدرت و قوت بیشتر از همیشه کند و گذشته را رها کرده و بدون احساس گناه از نو شروع کند.

 

مشاور به یک معتاد کمک می کند تا داروی انتخابی و نوشیدنی خود را کنار بگذارد تا بتواند زندگی عادی داشته باشد ، آنها به فرد معتاد کمک میکنند تا به زندگی به دور از مواد مخدر و سالم برگردند .

معتادان افراد بدی نیستند و بسیاری از انها فقط نیاز به تشویق و حمایت اطرافیان خود دارند .

 

مشاوران بر درمان فردی و همچنین گروه درمانی تمرکز خواهند کرد تا به دیگران در شرایط مشابه کمک کنند ، حوزه مشاوره فرصت های بسیار خوبی را برای کمک به دیگران برای داشتن یک زندگی سالم ، شاد و عادی ارائه می دهد .

 

اهمیت مشاوره روانشناسی در گپچه:

 

مشاوران گپچه از روشهای گوناگونی برای کمک به فرد در هر شرایطی استفاده می کنند ، آنها با طرح سوالات و وادار کردن فرد به درون نگری و درک خود به افراد کمک خواهند کرد .

یک مشاور به فرد کمک می کند تا تشخیص دهد که این سوالات چیست و چگونه باید پاسخ دهد و به آنها پاسخ داده شود. همیشه آسان نیست. اغلب ما باید انتخاب هایی را انجام دهیم که جهان ما را آنطور که می شناسیم تغییر دهد. یک مشاور خانواده می تواند به فرد در این زمینه کمک کند تا بتواند در زندگی پیش برود. ایجاد تغییراتی که جهان شما را تغییر می دهد ترسناک است ، به راحتی می توانید در یک گودال گیر کنید و روی نکات منفی زندگی تمرکز کنید ؛ اغلب ترس از ناشناخته هاست که ما را گروگان می گیرد. مشاوران می توانند افراد را از طریق این راهکارها راهنمایی کرده و به آنها کمک کنند ، بدون تاسف در زندگی خود پیش روند ، گاهی اوقات این ترس است که ما را در این سالها گروگان گرفته است و یک مشاوره خانواده و مشاوره تلفنی روانشناسی خوب می تواند به ما در کاهش ترس کمک کند.

 

ترس از مشاوره نوجوانی چرا؟

 

مشاوره نوجوانی انتخاب بدی نیست و باعث شرمساری شما نیست ، مشاوره به شما کمک می کند تا در زندگی خود پیشرفت کنید و مسائل پیش روی خودتان را به راحتی به کمک مشاوران عالی رتبه در مرکز مشاوره آنلاین گپچه برای هر چیزی و هر هر زمینه ای  در زندگی که وجود دارند کمک بگیرید.

 انتخاب مشاوره گامی بزرگ در کمک به فرد برای لذت بردن از زندگی بسیار مفید است .

 

جهت اطلاعات بیشتر بخوانید : اهمیت مشاوره در خانواده های ایرانی

 

 

هزینه تعمیر آسانسور بر عهده مالک است یا مستاجر؟


ساختمان نشین شدن نیاز به تغیر سبک زندگی و تغیر عادت های قدیمی دارد به همین خاطر قوانین برای ساختمان نشینی وضع و افراد ملزم به انجام آن شدند تا بتوانند در کنار یکدیگر زندگی آرام تری داشته باشند و با همسایگان خود به مشکل بر نخورند.

این قوانین شامل رعایت حق همسایگان، رعایت نظافت ساختمان، پرداخت شارژ ساختمان و… است؛ در این میان همواره بر سر پرداخت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور و هزینه تعمیر آسانسور میان ساکنین اختلافات وجود داشته است. در این مقاله می خواهیم به این موضوع می پردازیم که آیا هزینه تعمیر آسانسور مستاجر بر عهده خود مستاجر است یا باید توسط صاحب خانه پرداخت شود؟ آسانسور مانا قصد دارد به این مقوله بپردازد.

طبق قوانین موجود در این زمینه پرداخت هزینه های تعمیری یا دیگر هزینه ها بر طبق یکسری تقسیم بندی هایی انجام می شود که قانون در این مورد به صورت واضح توضیح داده است. در همه ساختمان ها بعضی هزینه های جاری مثل پول آب، گاز در صورت مشاع بودن، هزینه برق مشاع، حقوق و حق الزحمه سرایدار، هزینه نظافت مشاعات ساختمان، هزینه سرویس و نگهداری آسانسور و… وجود دارد که برای پرداخت این هزینه ها مبلغی به عنوان شارژ ساختمان تعیین می شود که همه ساکنین ملزم به پرداخت آن می باشند.

در زمان اجاره ملک، مستاجر از همه امکانات ساختمان در زمان اجاره استفاده می کند و پرداخت شارژ ساختمان که شامل هزینه سرویس و نگهداری آسانسور هم است برعهده مستاجرین است.

علت خرابی آسانسور چیست؟

آسانسور که دستگاهی دارای سیر تکاملی و تاریخچه جالب است، تنها یک جعبه نیست. اگر آن را بیش از یک جعبه می دانید و کنجکاو هستید که بخش های اصلی و تشکیل دهنده یک آسانسور چیست و چگونه کار می کند، باید نگاهی به موارد زیر بیاندازید. بخش های اصلی آن عبارت هستند از:

  •  یک یا چند کابین (همان جعبه های فلزی) که ما را پایین و بالا می برند؛
  • وزنه های متعادل کننده این کابین ها؛
  • یک موتور الکتریکی که کابین ها را بالا و پایین می کشند و شامل یک سیستم ترمز می باشند؛
  • یک سیستم مشتمل از کابل های فلزی قوی و قرقره هایی که میان کابل ها و موتور ها حرکت می کنند؛
  • سیستم های امنیتی گوناگون که درصورت خرابی یک کابل مسافران را حفظ می کنند؛
  • و یک سیستم کنترل الکترونیکی که کابین ها را برحسب یک الگوریتم آسانسور به طبقات درست هدایت می کند (البته در ساختمان های بزرگ)؛ به این ترتیب می توان اطمینان داشت که افراد با سرعت و به راحتی، به مقصد مورد نظرشان می رسند.
  • این مورد آخر خصوصا برای آسمان خراش ها در ساعات اوج استفاده بسیار حایز اهمیت است. سیستم های هوشمند و امروزی طوری طراحی می شوند که در ابتدای روز بیشتر افراد را بالا ببرند و در آخر روز بیشتر به پایین بیاورند.

آیا ساکنین طبقه همکف و اول باید هزینه سرویس و نگهداری آسانسور را بپردازند؟

با بالا رفتن بعضی از هزینه ها در مورد سرویس آسانسور در بسیاری از مجتمع های مسکونی، ساکنین طبقه همکف و اول بر سر پرداخت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور اختلاف دارند و بر این اعتقاداند که به علت استفاده کم و یا استفاده نکردن آن ها از آسانسور نباید هزینه سرویس و نگهداری آسانسور   https://asansormana.com/    را بپردازند.
اما طبق ماده 23 قانون تملک ساختمان ها در مورد قوانین استفاده از آسانسور، اعتراض ساکنین طبقه همکف و اول مبنی بر عدم پرداخت هزینه های مربوط به علت استفاده نکردن از آن، قابل پذیرش نیست و همه ساکنین ملزم به پرداخت هزینه سرویس و نگهداری آسانسور می باشند حتی واحد هایی که در بیشتر ایام سال خالی و بلا استفاده می باشند ملزم به پرداخت شارژ آسانسور و در آخر هزینه سرویس و نگهداری آسانسور می باشند.

در مورد هزینه های جاری و جزئی که یک مجتمع مسکونی می تواند داشته باشد صحبت کردیم و دریافتیم که شارژ ساختمان هزینه سرویس و نگهداری آسانسور را هم شامل می شود و باید مستاجر به صورت ماهانه آن را پرداخت کند. حال در مورد هزینه های کلی و اساسی صحبت می کنیم که تعمیر و نگهداری آسانسور مستاجر هم شامل آن می شود.

پرداخت هزینه تعمیر و نگهداری آسانسور مستاجر بر عهده کیست؟

همه قطعات مکانیکی و غیر مکانیکی که در آسانسور استفاده شده با گذشت زمان و استفاده مستمر از آن دچار فرسودگی می شود و آن کارایی که سابق داشت را دیگر ندارد. آسانسور حتی با وجود استفاده از خدمات سرویس و نگهداری حرفه ای و منظم، قطعات آسانسور دچار فرسودگی شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض پیدا می کنند، که هزینه تعمیر آسانسور میان همه ساکنین ساختمان تقسیم می شود؛ حال این سوال ایجاد می شود که آیا پرداخت هزینه تعمیر آسانسور بر عهده مالک است یا مستاجر؟

از آن جا که تعمیر و نگهداری آسانسور مستاجر جز تعمیر کلی و اساسی ساختمان به حساب می آید پس در مورد پرداخت این هزینه ها مسئولیتی متوجه مستاجر نیست. به عبارتی باید درباره این از سوالات پاسخ داد که تعمیر و تعویض قطعات مهم و اساسی آسانسور باعث افزایش ارزش آسانسور و در آخر افزایش ارزش ملک می شود پس پرداخت هزینه تعمیر آسانسور بر عهده مالک است.

همینطور هزینه های مربوط به تزئنات داخلی کابین آسانسور و بازسازی آسانسور برعهده مالک است. اشاره کنیم که اگر خسارت بر آسانسور وارد شود که به علت بی توجهی مستاجر و یا بستگان ایشان ایجاد شده باشد نه تنها پرداخت هزینه بر عهده مالک نیس بلکه مستاجر باید خسارت کامل تعمیر و یا تعویض قطعه معیوب را بپردازد.

منبع : https://asansormana.com/

با حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) آشنا شوید


با حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) آشنا شوید!

امروزه انواع مختلفی از درب ها در مکان های مختلف مورد استفاده قرار می گیرند. حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) اما به نوعی برای حفاظت از درب های ساختمانی و همچنین آپارتمانی مورد استفاده است.

کاربرد حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) چیست؟

حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) اما نسبت به سایر درب ها استفاده های فراوانی دارد که از جمله آنها میتوان به بالا بردن میزان امنیت در ساختمان های چند واحده اشاره کرد. اگر شما از این نوع درها در ساختمان های مسکونی و یا تجاری هم استفاده کنید هیچ مشکلی نخواهد شد. شما همچنین میتوانید از این نوع درب ها در قفل های خارجی مانند محوطه های پارکینگ و ... استفاده کنید.

قفل حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی )

اگر شما از انواعی از قفل ها برای حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) خود استفاده کنید ضمن اینکه می توانید استانداردهای مربوط به امنیت را بالا ببرید قادر خواهید بود قفل های آن ها را نیز عوض کنید. دقت داشته باشید که این نوع از قفل ها معمولا به دو صورت وجود دارند، شما باید بدانید که هر دوی این قفل ها باید به صورت همزمان باز و بسته شوند چرا که در غیر این صورت نمی توانید درب اصلی را باز کنید. شما همچنین میتوانید از یک قفل سوم هم در این زمینه بهره مند شوید که البته باید حین ساخت و سفارش این موضوع را به سازنده اعلام کنید تا جای لازم را در نظر داشته باشد. حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) در اصطلاح حفاظ هایی دارد که به صورت مشبک هستند و جنس آن ها نیز از آهن است و به عنوان یک حائل امنیتی مورد استفاده قرار می گیرند.

نصب حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی )

در نهایت می توان گفت که نصب حفاظ درب ضد سرقت ( آکاردئونی ) کاری آسان است اما شما نمیتوانید آن را خودتان و بدون مشورت یک متخصص انجام دهید. بهترین کاری که در این زمینه می توانید بکنید این است که از فردی که در این زمینه متخصص است کمک بگیرید و همچنین بهترین نوع این درب ها را برای ساختمان خود انتخاب کنید.

حفاظ آهنی مدرن و با امنیت چیست؟

زمانی که می گوییم حفاظ آهنی مدرن و با امنیت در واقع منظور این است که این نوع حفاظ ها از جنس آهن هستند. به همین دلیل هم اغلب به آن ها حفاظ آهنی مدرن و با امنیت گفته می شود اما حفاظ دیوار و حفاظ پنجره نیز از جمله دیگر اسم هایی است که به حفاظ آهنی مدرن و با امنیت نسبت می دهند. شاید تصور شما از این نوع حفاظ ها این است که یک تکه آهن که به یک شکل خاصی طراحی شده است روی دیوار و یا پنجره خانه شما قرار خواهد گرفت اما اینطور نیست و در واقع زمانی که شما از این حفاظ ها استفاده می کنید می توانید آن ها را با اشکال مشخصی برای استفاده انتخاب کنید که زیبایی نمای ساختمان شما را نیز حفظ خواهند کرد. در این بخش می خواهیم شما را با انواع حفاظ آهنی مدرن و با امنیت آشنا کنیم.

درب آکاردئونی

درب آکاردئونی یکی از انواع حفاظ های آهنی است که در طرح های مختلف وجود دارد. در واقع این نوع حفاظ ها تا حد بسیار زیادی امنیت را برای شما ایجاد خواهند کرد و عمده استحکام آن ها نیز ناشی از تسمه های عمودی است. به طور معمول این نوع درب ها در نوع سه گل وچهارگل تولید می شوند که البته نوع سه گل آن ها بیشتر مورد استفاده است. در طرح هایی که ارتقا یافته اند اما سه ردیف لوزی با چهارخم برای آنها وجود دارد که برای رفع نقص های احتمالی تولید شده است. این نوع تسمه ها به هم جوش داده می شوند و در عین اینکه زیبایی را دوچندان می کند طرح های جدید استحکام بیشتری را نیز به خانه و ساختمان شما خواهند داد.

حفاظ آهنی مدرن و با امنیت بوته ای

یکی دیگر از انواع حفاظ های آهنی مدرن ، حفاظ بوته ای است. شکل این نوع حفاظ ها معمولا به شکل یک بوته آهنی خواهد بود که با توجه به سختی هایی که دارد میتوان گفت که به هیچ وجه امکان پذیر نخواهد بود. این نوع حفاظ ها معمولا به شکل شاخه های پرپیچ و بسیار تیز هستند.

برای مشاوره با کارشناسان آهن ایرانیان در تماس باشید

 

منبع : خبرگزاری ایسنا

 

 

 

نرخ طلای 18 عیار در بازار چگونه تغییر می کند


نرخ طلای 18 عیار در بازار چگونه تغییر می کند

در شرایط کنونی تغییرات نرخ طلای 18 عیار در بازار برای بسیاری از مردم عادی و دست اندرکاران بازار طلا و سکه از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بسیاری از سرمایه گذاران و صاحبان کسب و کار به صورت آنلاین و روزانه نرخ طلا و سکه بویژه نرخ طلای 18 عیار را در بازار پیگیری می کنند. این گروه نوسانات اقتصادی و یا به عبارت دیگر اوضاع اقتصادی آینده را از روی تغییرات نرخ طلا در بازار پیش بینی می کنند.

به گزارش روزنامه اقتصادی فرصت امروز اما نرخ طلا در بازار چند شاخص مهم دارد. نرخ طلای 18 عیار، نرخ طلای 24 عیار، نرخ جهانی طلا و نرخ سکه شاخص هایی هستند که معمولا توسط این گروه از افراد پیگیری می شوند.

نرخ طلای 24 عیار به این دلیل مهم است که نرخ جهانی طلا که به انس اعلام می شود بر اساس عیار 24 است. برای مثال وقتی گفته می شود نرخ جهانی طلا امروز 1300 دلار برای هر انس است، منظور این است که قیمت هر گرم طلای 24 عیار در جهان امروز 41.8 دلار است(هر انس طلا برابر 31.103 گرم است). بنابراین با توجه به نرخ دلار در بازار می توان براحتی به نرخ هر گرم طلای 24 عیار رسید و یا بالعکس بر اساس نرخ ریالی طلای 24 عیار و نرخ جهانی طلا می توان به نرخ دقیق دلار دست پیدا کرد.

بنابراین پیگیری نرخ جهانی طلا و پیش بینی روند آن در آینده از شاخص های مهم به حساب می آید که باید همواره توسط افراد رصد شود.

اما نرخ طلای 18 عیار نیز بسیار مهم است زیرا در کشور ما خرید و فروش طلا بر مبنای طلای 18 عیار است. یعنی طلاهای موجود در بازار که توسط طلافروشان و جواهرفروشان عرضه می شود طلای 18 عیار است. بنابراین همه ذینفعان بازار طلا اعم از فروشندگان، سازندگان، خریداران و ... باید مظنه نرخ طلای 18 عیار در بازار را بدانند. در شرایطی که نرخ ارز در بازار نوسان دارد و یا نرخ جهانی طلا متغیر است همه دست اندرکاران باید روزانه و در گاهی اوقات به لحظه نرخ طلای 18 عیار را بدانند تا بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند و مبادله ای عادلانه در بازار رقم بخورد.

برای راحتی کار فرمولهایی در این خصوص در نظر گرفته شده است که براحتی می توان از روی آنها به نرخ طلای 18 عیار در بازار ایران رسید. یکی از معروفترین این فرمولها به شرح زیر است:

نرخ یک اونس طلا ضرب در نرخ یک دلار تقسیم بر 9.5742  = مظنه طلای ایران.

  مثال: نرخ یک انس طلا 1334 دلار و  نرخ یک دلار 12900 تومان، نرخ طلای 18 عیار چقدرمی شود؟

1334 دلار*12900 تومان تقسیم بر 9.5742 = 1797393 تومان (مظنه ایران)

تغییرات نرخ سکه نیز که رابطه مستقیم با نرخ طلا و نرخ دلار دارد از اهمیت ویژه ای برخوردار است و معمولا توسط افراد رصد می شود.

وزن یک سکه بهار آزادی یا سکه طرح جدید(طرح امامی) برابر 8.133 گرم. عیار طلای بکار رفته در ساخت سکه نیز طلای 24 عیار یا همان عیار 900 است. برای محاسبه نرخ واقعی یا نرخ تئوریک سکه کافیست نرخ جهانی طلا را بدانیم و آنرا در وزن طلای هر سکه یا همان 8.133 گرم ضرب کنیم و عدد حاصل شده نرخ دلاری یک سکه را مشخص می کند. برای بدست آوردن نرخ ریالی کافیست نرخ دلار را به ریال در عدد مربوطه ضرب کنیم تا به ارزش واقعی که در واقع همان ارزش وزن طلای بکار رفته در ساخت یک سکه است را بدست بیاوریم. البته معمولا 5000 تومان تا 7000 تومان نیز به عنوان حق ضرب سکه به عدد مربوطه اضافه می کنند.

اما معمولا نرخ سکه در بازار یعنی همان نرخی که در بازار برای خرید و فروش سکه پرداخت می شود بیشتر از این رقم است. دلیل این امر عرضه و تقاضای سکه است. بسیار از اوقات در شرایطی که عرضه ثابت است میزان تقاضا برای سکه بیشتر می شود به دلیل مناسبتها و یا در شرایط تورمی که افراد می خواهند ارزش پول خود را حفظ کنند. یا در شرایطی که افراد پیش بینی می کنند نرخ جهانی طلا در آینده افزایش خواهد یافت و یا پیش بینی می کنند نرخ دلار در آینده قرار است افزایش یابد اقدام به خرید سکه می کنند و این افزایش تقاضا منجر به افزایش نرخ سکه در بازار می شود. در این شرایط اصطلاحا گفته می شود نرخ سکه دارای حباب است.