اهداف یادگیری دانش آموزان


 

اهداف یادگیری دانش آموزان

 

طرح درس نقشه راه مربی است که دانش آموزان باید بیاموزند و چگونه در طول کلاس به طور مثر انجام می شود. قبل از برنامه ریزی برای درس خود ، ابتدا باید اهداف یادگیری را برای جلسه کلاس مشخص کنید. سپس ، می توانید فعالیتهای یادگیری مناسب را طراحی کرده و استراتژی هایی را برای به دست آوردن بازخورد در مورد یادگیری دانش آموزان ایجاد کنید. یک برنامه درسی موفق به این سه جزء کلیدی می پردازد و ادغام می کند:

 

راهکارهای بررسی درک دانش آموزان

تعیین اهداف مشخص برای یادگیری دانش آموزان به شما کمک می کند تا انواع فعالیت های آموزشی و یادگیری را که در کلاس استفاده می کنید تعیین کنید ، در حالی که این فعالیت ها نحوه بررسی اینکه آیا اهداف یادگیری محقق شده است یا خیر را مشخص می کند

 

مراحل تهیه برنامه درس

در زیر شش مرحله برای راهنمایی شما در هنگام ایجاد اولین برنامه درس وجود دارد. هر مرحله با مجموعه ای از سوالات همراه است که به منظور تامل و کمک به شما در طراحی فعالیتهای آموزشی و یادگیری کمک می کند.

 

(1) اهداف یادگیری را مشخص کنید

اولین قدم این است که تعیین کنید می خواهید دانش آموزان در پایان کلاس چه چیزی یاد بگیرند و بتوانند انجام دهند. برای تعیین اهداف خود برای یادگیری دانش آموزان ، به سوالات زیر پاسخ دهید:

 

موضوع درس چیست؟

می خواهم دانش آموزان چه چیزی یاد بگیرند؟

من می خواهم آنها چه چیزی را درک کنند و بتوانند در پایان کلاس انجام دهند؟

می خواهم چه چیزی از این درس خاص بگیرند؟

هنگامی که اهداف آموزشی را برای جلسه کلاس بیان کردید ، آنها را از نظر اهمیت رتبه بندی کنید. این مرحله شما را برای مدیریت زمان کلاس و انجام مهمترین اهداف یادگیری در صورت فشار بر زمان آماده می کند. سوالات زیر را در نظر بگیرید:

 

مهمترین مفاهیم ، ایده ها یا مهارتهایی که می خواهم دانش آموزان بتوانند آنها را درک کرده و به کار گیرند ، کدامند؟

چرا آنها مهم هستند؟

اگر وقتم تمام شود ، کدام یک را نمی توان حذف کرد؟

و برعکس ، در صورت فشردن زمان ، کدامیک را می توانم رد کنم؟

 

(2) مقدمه را توسعه دهید

اکنون که اهداف یادگیری خود را به ترتیب اهمیت آنها تعیین کرده اید ، فعالیتهای خاصی را که برای یادگیری دانش آموزان از آنها استفاده می کنید طراحی کنید. از آنجا که تعداد زیادی دانش آموز با تجربیات مختلف تحصیلی و شخصی خواهید داشت ، ممکن است آنها قبلاً با موضوع آشنا باشند. به همین دلیل است که برای سنجش دانش دانش آموزان از موضوع یا احتمالاً تصورات از پیش تعیین شده آنها در مورد آن ، می توانید با پرسش یا فعالیتی شروع کنید. به عنوان مثال ، می توانید یک نظرسنجی ساده انجام دهید: "چند نفر از شما نام X را شنیده اید؟ اگر دارید دست خود را بالا ببرید. ”همچنین می توانید با ارسال یک نظرسنجی الکترونیکی به دانش آموزان یا درخواست از آنها برای نوشتن نظر روی کارت های فهرست ، اطلاعات پیشین از دانش آموزان را قبل از کلاس جمع آوری کنید. این اطلاعات اضافی می تواند به شکل دهی مقدمه ، فعالیت های یادگیری و غیره شما کمک کند. هنگامی که ایده ای از آشنایی دانش آموزان با موضوع دارید ، همچنین احساس می کنید که بر چه چیزی تمرکز کنید.

 

برای ایجاد علاقه و تشویق تفکر ، مقدمه ای خلاقانه در مورد موضوع ایجاد کنید. شما می توانید از روشهای مختلفی برای جذب دانش آموزان استفاده کنید (به عنوان مثال ، حکایت شخصی ، رویداد تاریخی ، معضل تامل برانگیز ، مثال در دنیای واقعی ، کلیپ ویدیویی کوتاه ، کاربرد عملی ، پرسش سال ، و غیره). هنگام برنامه ریزی معرفی خود به سوالات زیر توجه کنید:

 

چگونه می توانم بررسی کنم که آیا دانش آموزان چیزی درباره این موضوع می دانند یا تصورات پیش بینی شده ای در مورد آن دارند؟

برخی از ایده های رایج (یا احتمالاً تصورات غلط) در مورد این موضوع چیست که دانش آموزان ممکن است با آنها آشنا باشند یا از آنها حمایت کنند؟

 

(3) برنامه ریزی فعالیتهای یادگیری خاص (قسمت اصلی درس)

 

چندین روش مختلف برای توضیح مطالب (مثالهای واقعی ، قیاس ها ، تصاویر بصری و غیره) برای جلب توجه بیشتر دانش آموزان و جذب سبکهای مختلف یادگیری آماده کنید. همانطور که برای مثالها و فعالیتهای خود برنامه ریزی می کنید ، برآورد کنید که برای هر کدام چقدر زمان صرف خواهید کرد. به موقع برای توضیح یا بحث گسترده آماده شوید ، اما همچنین آماده باشید تا به سرعت به برنامه ها یا مشکلات مختلف بروید و استراتژی هایی را مشخص کنید که درک آنها را بررسی می کند. این سوالات به شما کمک می کند تا فعالیتهای آموزشی مورد استفاده خود را طراحی کنید:

 

برای توضیح موضوع چکار کنم؟

چه کار کنم تا موضوع را به شکل دیگری نشان دهم؟

چگونه می توانم دانش آموزان را درگیر موضوع کنم؟

برخی از مثالها ، قیاسها یا موقعیتهای مرتبط با زندگی واقعی چیست که می تواند به دانش آموزان در درک موضوع کمک کند؟

دانش آموزان برای درک بهتر موضوع باید چه کار کنند؟

 

(4) برای بررسی درک برنامه ریزی کنید

اکنون که موضوع را توضیح داده اید و آن را با مثال های مختلف نشان داده اید ، باید درک دانش آموزان را بررسی کنید - چگونه متوجه خواهید شد که دانش آموزان در حال یادگیری هستند؟ به سوالات خاصی فکر کنید که می توانید از دانش آموزان بپرسید تا درک آنها را بررسی کنید ، آنها را بنویسید و سپس آنها را به گونه ای بیان کنید که آمادگی پرسیدن سوالات به روشهای مختلف را دارند. سعی کنید پاسخ سوالات خود را پیش بینی کنید. تصمیم بگیرید که آیا می خواهید دانش آموزان شفاهی یا کتبی پاسخ دهند. شما می توانید استراتژی های گسترش تفکر دانشجویی ، را برای کمک به شما در ایجاد ایده ها و همچنین این سوالات را از خود بپرسید:

 

چه سوالاتی را باید از دانش آموزان بخواهم تا درک کنند؟

چه چیزی از دانش آموزان خواهم داشت تا نشان دهند که آنها پیروی می کنند؟

با بازگشت به لیست اهداف آموزشی خود ، چه فعالیتی می توانم از دانش آموزان داشته باشم تا بررسی کنم که آیا هر یک از این اهداف انجام شده است؟

 

یک استراتژی مهم که به شما در مدیریت زمان نیز کمک می کند ، پیش بینی سوالات دانش آموزان است. هنگام برنامه ریزی درسی ، تصمیم بگیرید که چه نوع سوالاتی هایی برای بحث مفید خواهد بود و چه س questionsالاتی ممکن است باعث دور شدن از کلاس شود. به تعادل بین پوشش محتوا (تحقق اهداف یادگیری خود) و اطمینان از درک دانش آموزان بیندیشید و تصمیم بگیرید.

 

(5) نتیجه گیری و پیش نمایش را تهیه کنید

با جمع بندی نکات اصلی درس ، مطالب مورد بحث در کلاس را مرور کنید. شما می توانید این کار را به روشهای مختلفی انجام دهید: می توانید نکات اصلی را خودتان بیان کنید ("امروز در مورد آن صحبت کردیم ...") ، می توانید از یک دانش آموز بخواهید تا در خلاصه نویسی به شما کمک کند ، یا حتی می توانید از همه دانش آموزان بخواهید که روی یک مقاله بنویسند. یک کاغذ که به نظر آنها نکات اصلی درس بود. شما می توانید پاسخ دانش آموزان را برای سنجش درک آنها از موضوع مرور کرده و سپس هر چیزی که مبهم است را در کلاس زیر توضیح دهید. پایان درس نه تنها با جمع بندی نکات اصلی ، بلکه با پیش نمایش درس بعدی. موضوع چگونه با موضوع آینده ارتباط دارد؟ این پیش نمایش علاقه دانش آموزان را برانگیخته و به آنها کمک می کند تا ایده های مختلف را در یک زمینه بزرگتر متصل کنند.

 

(6) یک جدول زمانی واقع بینانه ایجاد کنید

GSI ها می دانند که به آسانی می توان زمان را به پایان رساند و تمام نکات بسیاری را که برای پوشش آنها برنامه ریزی کرده بودند ، پوشش نداد. لیستی از ده هدف یادگیری واقعی نیست ، بنابراین لیست خود را به دو یا سه مفهوم ، ایده یا مهارت اصلی که می خواهید دانش آموزان یاد بگیرند ، محدود کنید. مربیان همچنین موافقند که اغلب باید برنامه درس خود را در طول کلاس بسته به نیاز دانش آموزان تنظیم کنند. لیست اهداف یادگیری اولویت بندی شده به شما کمک می کند تا در محل تصمیم گیری کرده و برنامه درس خود را در صورت نیاز تنظیم کنید. داشتن نمونه های اضافی یا فعالیت های جایگزین نیز به شما امکان می دهد انعطاف پذیر باشید. یک جدول زمانی واقع بینانه انعطاف پذیری و آمادگی شما را برای سازگاری با محیط خاص کلاس نشان می دهد. در اینجا چند استراتژی برای ایجاد یک جدول زمانی واقعی وجود دارد:

 

برآورد کنید که هر یک از فعالیتها چقدر زمان می برد ، سپس برای هر کدام زمان اضافی برنامه ریزی کنید

وقتی برنامه درس خود را آماده می کنید ، در کنار هر فعالیت نشان دهید که چقدر زمان انتظار دارید طول بکشد

چند دقیقه در پایان کلاس برای پاسخ به سوالات باقی مانده و جمع بندی نکات کلیدی برنامه ریزی کنید

در صورت باقی ماندن زمان ، یک فعالیت اضافی سوالاتی بحث کنید

انعطاف پذیر باشید - آماده باشید تا برنامه درس خود را با نیازهای دانش آموزان تنظیم کنید و بر آنچه که به نظر می رسد سودمندتر است تمرکز کنید تا به برنامه اصلی خود پایبند نباشید

ارائه طرح درس

آگاه ساختن دانش آموزان از آنچه می خواهند یاد بگیرند و در کلاس انجام دهند به آنها کمک می کند تا بیشتر درگیر شوند و در مسیر خود قرار گیرند. شما می توانید طرح درس خود را با نوشتن یک دستور کار مختصر روی صفحه یا گفتن صریح به دانش آموزان در درس یادگیری و انجام آنها در کلاس بیان کنید. می توانید اهداف یادگیری کلاس را روی تخته یا جزوه تشریح کنید. ارائه یک سازماندهی معنی دار از زمان کلاس می تواند به دانش آموزان کمک کند تا نه تنها بهتر به خاطر بیاورند ، بلکه مطالب شما را نیز دنبال کرده و منطق فعالیتهای درون کلاس را درک کنند. داشتن یک دستور کار به وضوح قابل مشاهده (به عنوان مثال ، روی صفحه) نیز به شما و دانش آموزان کمک می کند تا در مسیر خود قرار بگیرید.

 

تأمل در برنامه درس خود

ممکن است یک برنامه درسی به دلیل تعدادی از شرایط غیر ضروری آنطور که انتظار داشتید کار نکند. نباید ناامید شوید - حتی برای باتجربه ترین معلمان نیز اتفاق می افتد! پس از هر کلاس چند دقیقه وقت بگذارید تا در مورد آنچه خوب و چرا کار کرد و آنچه می توانستید متفاوت انجام دهید فکر کنید. شناسایی سازماندهی موفق و کمتر موفق زمان و فعالیت های کلاس ، سازگاری با شرایط احتمالی کلاس را آسان تر می کند. برای بازخورد بیشتر در مورد برنامه ریزی و مدیریت زمان کلاس ، می توانید از منابع زیر استفاده کنید: بازخورد دانش آموزان ، مشاهده همتایان ، مشاهده نوار ویدئویی از تدریس خود و مشورت با یکی از کارکنان در CRLT (همچنین به بهبود آموزش خود مراجعه کنید: به دست آوردن بازخورد.

نتیجه

برای اینکه موثر باشد ، برنامه درس نباید یک سند جامع باشد که تک تک سناریوهای ممکن کلاس درس را توصیف کند. همچنین نباید پاسخ یا سوال تک تک دانش آموزان را پیش بینی کند. در عوض ، باید کلی از اهداف تدریس شما ، یعنی اهداف یادگیری را به شما ارائه دهد

منبع مطلب: https://cutt.ly/3RTVPQh

 

 

سایا خودرو برترین فروشگاه اقساطی خودروهای داخلی وخارجی در ایران


به گزارش تجارت نیوز ، هر روز یک برنامه جدید. یک روز فروش خودرو با وام تا دو میلیارد تن ، یک روز پیش فروش خودرو با سود کمتر از قیمت بازار ، یک روز فروش وام بدون ضامن و امروز فروش اقساطی از یک کراس اوور جدید با پول نقد پرداخت فقط 225 میلیون تن و کمک های دیگر.

سایا خودرو برترین فروشگاه اقساطی خودروهای داخلی وخارجی در ایران.

 

در بازار خودروهای راکد و هرگونه برنامه ای برای جذب مشتری ، این بار نوبت به فروش اقساطی SX5 رسیده است. در این طرح حدود 225 میلیون تن پول نیاز است و اقساط ماهانه 13 میلیون تن باید به مدت دو سال پرداخت شود.

 

فردا موتورز از آغاز فروش معوق محصولات خود در طرح فروش ویژه پاییزی با اقساط 24 ماهه خبر داد.

 

به گزارش عصر ایران ، فردا موتور کراس اوور FMC SX5 را به صورت اقساط 24 ماهه با موعد تحویل 90 روزه در طرح اقساط ویژه خود به فروش می رساند.

 

در این شرایط ، خودرو فردا یک کراس اوور "FMC SX5" با 50 درصد تجهیزات و اقساط 24 ماهه بدون کارمزد ارائه می دهد. علاوه بر این ، شرکت خودروسازی گارانتی محصولات خود را که 4 سال پیش بود ، به مدت یک سال افزایش داده است و خریداران می توانند از ضمانت 5 ساله یا 100000 کیلومتری استفاده کنند.

 

این طرح فروش برای مدت محدود و فقط برای SX5 اعمال می شود. علاوه بر این ، در طرح فروش اعلام شده توسط فردا موتورز ، خبری از سدان FMC 511 نیست.

سایا خودرو برترین فروشگاه اقساطی خودروهای داخلی وخارجی در ایران.

 

 

برای اطلاع از جزئیات طرح فروش پاییزی فرداموتورز می توانید به وب سایت آن مراجعه کنید.

 

"فردا SX5" دومین محصول مونتاژ شرکت خودروسازی فردا است که با 20? داخلی سازی وارد خط تولید این شرکت شد و در موقعیت یک کراس اوور متوسط ??قرار دارد.

 

آیا از این طرح استقبال می شود؟ قیمت این خودرو 749 میلیون تن است در حالی که در بازار حدود 700 میلیون تن قیمت دارد.

 

آخرین اخبار خودرو را در صفحه خودرو دنبال کنید.

سایا خودرو برترین فروشگاه اقساطی خودروهای داخلی وخارجی در ایران.

چوب ترموود فنلاندی


چوب ترموود فنلاندی یکی از چوب‌های بسیار با کیفیت و مرغوب از نوع ترمو وود است که به دلیل زیبایی بی‌نظیر، کیفیت فوق‌العاده، مقاومت بسیار بالا توانسته جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص دهد. چوب ترموود فنلاندی، چوبی می‌باشد که از چوب بهترین و مرغوب‌ترین درختان کاج موجود در فنلاند تهیه و تولید می‌شود.

کشور فنلاند به دلیل شرایط آب و هوایی که دارد منبع غنی از درختان کاج و صنوبر می‌باشد به همین دلیل چوب ترموود فنلاندی یکی از چوب‌های ترمو وود معروف و مشهور می‌باشد که علاوه بر کیفیت بی‌نظیر دارای رنگ‌های فوق‌العاده زیبا و منحصر به فردی است.

ترمووود فنلاندی

ترمووود فنلاندی

ویژگی های چوب ترموود فنلاندی:

چوب ترمو وود فنلاندی یکی از چوب‌های بسیار با کیفیت و مرغوب است که از چوب درخت‌های گردو و صنوبر فنلاند استفاده شده است. از ویژگی‌های این نوع چوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عایق و یا نارسانا
  • مقاومت بسیار بالا با هر نوع شرایط آب و هوایی
  • عدم تغییر ابعاد بر اساس انبساط و انقباض
  • رنگ‌پذیری 
  • طبیعی بودن حالت ظاهری

نکاتی در مورد چوب ترموود فنلاندی:

استفاده و یا اجرای این فرآیند و روش تنها برای شرکت‌هایی امکان‌پذیر است که دارای مجوز رسمی بوده و همچنین جز عضو انجمن بین‌المللی ترموود به حساب می‌آیند. ترموود فنلاندی نوعی برند تجاری است که کیفیت نهایی محصول را مشخص می‌کند. مجهز بودن برند و یا نام تجاری چوب‌های ترمو وود فنلاندی باعث می‌شود تا مصرف کننده با اطمینان کامل نسبت به خرید خود اقدام کند.

ترموود فنلاندی

ترموود فنلاندی

قیمت چوب های ترموود فنلاندی:

یکی از سوال‌هایی که ذهن مصرف‌کننده و یا خریداران را درگیر کرده این است که قیمت این نوع چوب چقدر است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت قیمت ترموود فنلاندی نسبت به نمونه های دیگر چوب ترمو وود گران‌تر هستند و با توجه به کیفیت، مقاومت، زیبایی و موارد دیگر بسیار مناسب خواهد بود.

کاربرد چوب های ترموود فنلاندی:

از این نوع چوب ترمو می‌توان برای ساخت انواع پله‌های چوبی، نمای داخلی ساختمان‌ها و تزئینات داخلی ساختمان مانند کف پوش، کابینت، نرده‌های داخلی چوبی، دکور توکار، و غیره استفاده نمود. هم‌چنین این نوع چوب‌ها در ساخت انواع آلاچیق، ساخت انواع وسایل چوبی و اشیاء تزئیناتی چوبی مانند مجسمه، گلدان، قاب عکس، ساخت انواع درب و پنجره، اجرای نمای بیرونی ساختمان‌ها و موارد دیگر کاربرد دارند.

آیا ماسکهای رنگی فاقد اثر فیلتر کنندگی ویروس هستند؟


آیا ماسکهای رنگی فاقد اثر فیلتر کنندگی ویروس هستند؟

 

ماسکهای پزشکی در انواع و مدل های گوناگونی هستند. با شیوع کرونا نیز تنوع این کالا در بازار ایجاد شده است. به همین خاطر ممکن است این سوال برای خیلی ها به وجود آمده باشد که آیا ماسکهای رنگی خاصیت کمتری دارند و نمی توان آنها را برای حفاظت در برابر کوید نوزده یا همان کرونا استفاده کرد یا خیر.

چندی پیش مطلبی در این مورد منتشر شده بود که در ماسکهای آبی رنگ لایه ای سمی وجود دارد و نباید از آنها استفاده کرد. این خبر باعث شد خیلی ها ترجیح بدهند که ماسکهای سفید رنگ را اما بدون استرس و نگرانی مورد استفاده قرار بدهند. به همین دلیل کمی در خرید و فروش این ماسکها مشکلاتی به وجود آمد.

اما سوال اینجاست که پس چرا در بیمارستان ها خیلی از جراحان ماسکهایی به این رنگ استفاده می کنند. اگر این ماسکها مشکلات بهداشتی دارد پس نباید از آن ها در محیط هایی چون بیمارستان ها که باید تنها از کالاهای بهداشتی استفاده شود استفاده کنند. این مطلب بسیار صحیح است و روشن می کنند که رنگ آبی نمی تواند باعث مسمویت تنفسی شود. اما چه چیز باعث شد این شایعه به یکباره به وجود بیاید و بسیار نیز دست به دست شود؟ یک شرکت تولید کننده ماسکهایی غیر استاندارد به بازار عرضه کرده بود. ماسکهای آبی رنگ که برای رنگی کردن آن از رنگ های غیر بهداشتی استفاده  شده بود در کالاهای این فرد دیده می شد. بدیهی است که چنین ماسک رنگی فاقد استاندارد های لازم است. اما نمی توان از این موضوع این را برداشت کرد که هر ماسک رنگی و آبی رنگی را نباید استفاده کرد.

هر ماسک پزشکی سه لایه و چند لایه ای می تواند در رنگ بندی های متنوع تولید شود. رنگ ماسک هیچ تاثیری در کارایی آن و خاصیت فیلتر کنندگی آن ایجاد نمی کند. البته به شرطی که از لایه های رنگی بهداشتی در آن استفاده شده باشد. خیلی از شرکت های استاندارد و صاحب نام این روزها انواع ماسک طوسی و آبی و سبز و... را به بازار عرضه کرده اند که اتفاقا از لایه های اسپان باند رنگی و بهداشتی در آن ها استفاده شده است. حتی تنوع در این روزها نیز بیشتر شده و ماسکهای با رنگ های جدید تر مثل قرمز و نارنجی و زرد نیز در بین این ماسکها دیده می شوند.

برای این که یک ماسکی رنگی یا حتی غیر رنگی را بتوانیم در نوع بهداشتی و استاندارد خریداری کنیم باید به داشتن علائمی مثل سیب سلامت بر روی جعبه محصول توجه کنیم. این علامت های تجاری تنها به کالاهای که بهداشتی و دارای ساختار استاندارد هستند داده می شود. با مشاهده این نشان ها می توان به استاندارد بودن کالا اطمینان کرد. خرید این کالا از مراکز عرضه مجاز مثل داروخانه ها نیز بهتر از خرید آن ها از دست فروشان و کسانی است که هیچ تبحر و دانشی در مورد کالاهای پزشکی ندارند.

همچنین برای این که بدانیم کالایی استاندارد است یا خیر و یا این که کارایی لازم را برای استفاده ای که می خواهیم از آن بکنیم دارد یا نه باید خودمان تحقیق کنیم. گاها فروشنده ها تنها برای این که کالایی برا به شما بفروشند ممکن است مطالبی را به شما بگویند که اصلا صحبت علمی ندارد.