مشخصات ظاهری و فنی خودروی ام وی ام 315 جدید


مشخصات ظاهری و فنی خودروی ام وی ام 315 جدید

پژو 206 تیپ 5 فرانسوی با شتاب عالی، آپشن های کافی و کیفیت ساخت خوب مدت ها بر بازار سدان های محبوب کشورمان حکمرانی کرده بود.

 

q3_g4o.jpg

 

شاید در آن زمان کمتر کسی تصور می کرد که پژو 206 به مرور زمان و جایگزینی قطعات آن با نمونه های ایرانی و چینی دچار چنین افت کیفیت و شتاب شود و از طرفی دیگر خودروهای چینی با ارتقاء به خودروهای محبوب تبدیل شوند. باید اعتراف کرد که پژو 206 و برادر اصلاح شده آن، 206 پلاس یا 207i همچنان در بازار ما حضور پررنگی دارند، اما چند سالی است که رقیبی در این بازه قیمتی، یعنی 315 از فرانسوی ها متمایز شده است. البته نباید از این موضوع به سادگی بگذریم که تامین لوازم یدکی ام وی ام نیز در بازار در گسترش استفاده  از این برند چینی بی تاثیر نبوده است.

گرچه خودرویی که  در نسخه های اولیه به دلیل مشکلات فنی مختلف نمی توانست رقابت تنگاتنگی با محصولات ایران خودرو داشته باشد، اما در مدل ریستایل شده (بعد از سال 1394) با رفع نواقص خود توانست محبوبیت از دست رفته خود را بازیابد و بر طراحی زیبای کابین بنا شود. و بدنه، کابین و صندوق عقب کمی جادارتر از 206 هستند و برای پژو سواری نرم‌تری دارند. اما دلایلی مانند محدودیت دسترسی به قطعات یدکی و قیمت بالاتر آنها و همچنین بدنام بودن نسل قبل باعث شد تا قیمت 315 جدید در بازار دست دوم بیشتر از رقبای ایرانی کاهش یابد.فرانسه در حالی که 315 به شتاب و شلیک ادامه می دهد. در دسته خودروهای معمولی یا حتی کند قرار می گیرد. اما فروش قابل قبول این مدل در بازار نشان از اعتماد نسبی مردم به 315 جدید دارد که پس از عرضه ام وی ام 315 توسط مدیران خودرو، نسخه اتوماتیک این خودرو با نام ام وی ام 315 پلاس عرضه شد.

 

 

 

یکی دیگر از مدل های محبوب ام وی ام ایکس 22 می باشد که باتوجه به آپشن هایی که دارد و در بازار با قیمتی مناسب و البته شرایط اقساطی ویژه خیلی ها را مجاب کرده است که از این مدل استفاده کنند. لوازم یدکی ایکس 22 نیز در بازار به سادگی قابل تهیه می باشد که این نکته هم در گسترش استفاده از این برند چینی بی تاثیر نیست.

بررسی ام وی ام 315 جدید

ام وی ام 315 جدید بسته به استفاده و سلیقه شخصی شما می تواند هم خودروی خوب و هم بد باشد. اگر به دنبال خودرویی با کابین و صندوق عقب کمی جادارتر از پژو 206 هستید و به سواری نرم و طراحی داخلی و خارجی این خودرو اهمیت زیادی می دهید، این خودرو به خصوص از نظر ایمنی ممکن است شما را راضی کند. و مصرف سوخت قابل قبول است و خدمات پس از فروش بهتری نسبت به برخی از رقبای چینی ارائه می دهد. اما اگر شتاب، هندلینگ و کیفیت اسپرت خودرو برای شما اهمیت بیشتری دارد و می خواهید خودروی شما در هنگام فروش سریعا به پول تبدیل شود، این محصول انتخاب بدی برای شما خواهد بود.

داخل ام وی ام 315 جدید

کابین UV 315 جدید نسبت به مدل قبلی دستخوش تغییرات اساسی شده و حالا با چیدمانی کاملا متفاوت، فضایی شیک و اسپرت را پیش روی ما قرار داده است. مسلماً، خلاقیت در اتاق نسبت به نسخه قبلی وجود داشت، اما پیشرفت در نسخه بازسازی شده بسیار چشمگیر است.

تم طراحی کلی کابین جدید 315 از خودروهای اسپورت اروپایی الگوبرداری شده است و با خطوط شکسته بسیاری حس هیجان را به سرنشینان منتقل می کند. با این حال، این هیجان فقط تا این حد باقی خواهد ماند، زیرا مشخصات فنی و تحرک 315 به خوبی با ظاهر خودرو و فضای داخلی اسپورت مطابقت ندارد. بیایید ادامه دهیم؛ در هر صورت، کابین جدید 315 را می توان به عنوان یکی از زیباترین ها در این بازه قیمتی نام برد. از نظر ارگونومی، وضعیت رضایت بخش است. البته طراحی صندلی ها می توانست بهتر از این باشد و در نمای عقب محدودیت هایی وجود دارد، اما به دلیل کمتر بودن رقبا در این قسمت از بازار، می توان از این مسائل جزئی نیز چشم پوشی کرد. به خصوص که وجود سنسور و دوربین معکوس، دید صندوق عقب را پوشش می دهد.

 

 

 

مشخصات ام وی ام 315 جدید

با دیدن ظاهر اسپرت و کابین هیجان انگیز MVM 315 جدید، ممکن است انتظار کمی بالاتر و سواری هیجان انگیز را داشته باشید، اما متاسفانه MVM 315 از نظر مشخصات فنی و با 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی ارائه نمی دهد. موتوری که قادر به تولید حداکثر 107 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن متر گشتاور است، ظرفیت های بسیار متوسطی دارد. در واقع شتاب اولیه این خودرو برای استفاده شهری کافی است و در جاده می تواند کاملا راضی کننده باشد اما در صعود و سبقت نباید انتظار واکنش سریع پدال را داشت. البته قدرت و گشتاور 315 نسبت به ابعاد و وزن خودرو خیلی کم نیست، اما ضرایب سبکی گیربکس که برای کاهش مصرف سوخت طراحی شده است، باعث کاهش شتاب و کشش خودرو شده است. در واقع این نوع گیربکس برای شهرهای کوهستانی مانند تهران و جاده های کوهستانی کشورمان ایده آل به نظر نمی رسد، زیرا به دلیل فاصله زیاد بین ضرایب بعد از هر تعویض، افت شدید دور موتور و در نتیجه در سربالایی ها ( و حتی در سراشیبی برای استفاده از ترمز موتور) راننده باید دائماً از سرعت موتور بالاتر استفاده کند تا از شتاب و کشش جلوگیری کند. نکته اینجاست که صدای بلند پیشرانه وارد کابین خواهد شد.

فروشگاه دیجی کار در زمینه تهیه و توزیع لوازم یدکی خودرو های چینی فعالیت دارد که توانسته تمامی نیاز های مصرف کنندگان را در اسرع وقت فراهم کرده و آن را به دست مشتریان خود در سراسر کشور ارسال کند. شماره های تماس فروشگاه 02136058442-09128389667

منبع: اطلاع نیوز

 

 

OSD Menu و تیوی لاین (TVL) در دوربین مداربسته


OSD Menu  و تیوی لاین (TVL) در دوربین مداربسته

OSD Menu در دوربین مداربسته (On Screen Display Menu)، منوی تنظیم است که امکان ایجاد تغییرات و تنظیمات اضافه را برای دوربین های مداربسته پیشرفته ایجاد می کند. در این مطلب با این اصطلاح بیشتر آشنا می شوید.

OSD Menu مختص کدام دسته از دوربین های می شود؟

اصطلاح OSD Menu معمولا تنها در رابطه با دوربین های آنالوگ مورد استفاده قرار میگیرد. در صورتی که دوربین دارای این قابلیت باشد موضوع حتما در کاتالوگ یا دیتاشیت دوربین مورد اشاره قرار می گیرد. در گذشته اغلب تنها دوربین های با چیپ CCD دارای منو بودند اما امروزه این  امکان برای چیپ های CMOS نیز فراهم شده.

تقریبا تمام دوربین های تحت شبکه دارای منوی تنظیمات هستند اما این منو را معمولا با نام Firmware دوربین میشناسند. در واقع با توجه به معنای اصطلاح On Screen Display Menu (منوی نمایش داده شده روی صفحه) این منو باید در تصویر دوربین نمایش پیدا کند که معمولا در مورد دوربین های شبکه این موضوع صدق نمی کند. البته استفاده از نام های متفاوت می تواند تا حدی نیز سلیقه ای باشد.

چه تنظیماتی معمولا بر روی OSD Menu ها وجود دارد؟

گرچه منوی دوربین های مختلف میتواند تا حد زیادی با هم متفاوت باشد اما کلیت اجزای منو یکسان است. در ادامه به رایج ترین اجزای OSD Menu اشاره می کنیم. از انجایی که توضیحات ریز هر بخش در این مطلب نمی گنجد در صورتی که به اطلاعات بیشتر در رابطه با هر بخش نیاز دارید به مطلب همان بخش مراجعه کنید.

  • SHUTTER (شاتر)
  • BRIGHTNESS (درخشندگی)
  • AGC (کنترل خودکار دریافت)
  • SENSE-UP (افزایش حساسیت به نور)
  • BLC (جبران نور پس زمینه)
  • HLC (جبران نور زیاد)
  • D-WDR (افزایش دیجیتال بازه داینامیک)
  • WHITE BALANCE (تعادل در نور سفید)
  • DAY/NIGHT (تنظیمات شب و روز)
  • 3D DNR (کاهش نویز سه بعدی)
  • DIGITAL ZOOM (زوم دیجیتال)
  • GAMMA (گاما)
  • SYNC (همزمان سازی)

 

بیشتر بخوانید:    لیست قیمت تیاندی    شرکت دوربین مدار بسته 

 

 

تیوی لاین (TVL) در دوربین مداربسته

تیوی لاین (TVL یا TV Line) یک استاندارد آنالوگ برای تشخیص رزولوشن یا تفکیک پذیری در دوربین های مداربسته است. در این مطلب با این استاندارد بیشتر آشنا خواهید شد.

تیوی لاین چیست؟

از آنجایی که در سیستم های ویدئویی آنالوگ تصاویر از طریق سیگنالهای آنالوگ انتقال یافته و تشکیل می شوند امکان اندازگیری المان های آنها به صورت عددی از طریق فرمول ها وجود ندارد. از این رو برای تشخیص میزان توانایی دوربین در تفکیک جزئیات باید تصاویر تشکیل شده توسط آن را مورد آزمایش قرار میدادند.

آزمایش تیوی لاین چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفته شد این آزمایش با هدف تشخیص میزان توانایی دوربین در تفکیک جزئیات صورت می گیرد. برای این کار دوربین را در فاصله ای مشخص از یک صفحه علامت گذاری شده قرار میدهند. صفحه دارای تعدادی مشخص از خطوط عمودی است. این خطوط با ضخامت و فاصله ای مشخص بر روی صفحه کشیده شده اند. طبیعتا هر قدر تعداد خطوط بیشتر باشند فاصله و ضخامت آنها کمتر شده و امکان تشخیص آنها از هم سخت تر می شود. سپس از طریق تصویر تشکیل شده در دوربین خطوط صفحه را مشاهده می کنند. برای مثال یک دوربین مداربسته 540 تیوی لاین تصویری تشکیل می دهد که به شما امکان تشخیص تا 540 خط عمودی را از هم میدهد (اگر تعداد خطوط را افزایش دهید امکان تشخیص آنها از هم از بین می رود) و به همین ترتیب یک دوربین 720 تیوی لاین امکا تشخیص تا 720 خط را از هم فراهم می کند.در واقع نام تیوی لاین (خط تلویزیونی) نیز از نحوه انجام همین آزمایش گرفته شده است. هرچه تیوی لاین یک دوربین مدار بسته بیشتر باشد امکان تشخیص جزئیات در آن بیشتر خواهد بود.

معادل سازی در با سیستم های دیجیتال

از آنجایی که بیشتر مردم با سیستم های تلویزیونی آنالوگ آشنایی ندارند دانستن تیوی لاین دوربین مداربسته کمک زیادی به آنها برای درک رزولوشن تصویر دوربین نمی کند. از این رو در این جدول معادل های دیجیتال و حدودی از استاندارد تفکیک پذیری را برای اطلاعات بیشتر قرار می دهیم.

 

اگر از پایین بودن میزان تفکیک پذیری در سیستم های آنالوگ تعجب کرده اید باید بدانید که این امر یکی از بزرگترین نقاط ضعف سیستم های مداربسته آنالوگ به شمار می رود. برای رفع این عیب شرکت های تولید کننده این دوربین ها، دوربین های آنالوگ نسل جدید را معرفی کردند که تا حدود زیادی این عیب را مرتفع کرد.

بیشتر بخوانید: پرفروش ترین دوربین های هایک ویژن

چرا هایک ویژن

 

محدودیت تیوی لاینی

سیستم های آنالوگ سنتی تصاویر را با استاندارد های تلویزیونی PAL یا NTSC انتقال می دهند که از طرفی امکان مشاهده مستقیم تصاویر دوربین های در تلویزیون را به وجود می آورد اما از طرف دیگر یک محدودیت بزرگ برای رزولوشن تصویر دوربین های تیوی لاینی محسوب می شود چرا که این دوربین ها امکان انتقال تصاویر با روزولوشن بیشتر از 720 تیوی لاین را مطابق این استاندارد ها نخواهند داشت. حتی در صورتی که دوربین دارای چیپ تصویر 1200 تیوی لاین باشد هم تصویر خروجی آن در نمایشگر با استاندارد PAL همان 720 تیوی لاین خواهد بود.