Pdf آموزش زبان اسپانیایی


Pdf آموزش زبان اسپانیایی

b1_s010.png

Pdf آموزش زبان اسپانیایی

Pdf آموزش زبان اسپانیایی

Pdf آموزش زبان اسپانیایی - این دوره آموزش زبان برای چه افرادی مناسب است ؟

آیا شما جزء آن دسته از افراد هستید که تازه کار هستند و می خواهند در حداقل زمان مبانی اولیه زبان اسپانیایی را بیاموزند ؟ یا اینکه قبلاً اسپانسایی را یاد گرفته اید و حالا مایلید مطالبی را که در گذشته فرا گرفته اید  و با گذشت زمان فراموش کرده اید تعمیق بخشید ؟ شاید هم شما وقت آن را ندارید که در کلاس های زبان اسپانیایی شرکت کنید در تمامی این موارد « اسپانیایی در ?? روز» راه حل مناسب و درستی است .
چون این دوره به ویژه به صورت یک خودآموز برای کسانی طراحی شده که تازه در آغاز راه یادگیری زبان اسپانیایی هستند و یا مجدداً می خواهند زبان اسپانیایی را یاد بگیرند.
هدف ما این است که در راه خودآموزی زبان اسشپانیایی به بهترین نحو به شما کمک کنیم و از این رو در این کتاب ، تذکرات راهنمایی ها و توضیحات بسیار ساده ای را خواهید یافت که باعث یادگیری بهتر شما می شود و در کنار آن تمرین های زیادی را انجام خواهید داد و برای حصول اطمینان پاسخ آنها هم در کتاب آورده شده است وقتی که شما با موفقیت این دوره را به پایان برسانید قادر خواهید بود درباره موضوعات عمومی و موقعیت های روزمره صحبت کنید و منظور خود را بیان نمایید .

 

Pdf آموزش زبان اسپانیایی

کتاب آموزش لغات زبان اسپانیایی به صورت PDF

  • در این بخش به معرفی و ارائه فایل دانلود این کتاب ارزشمند آموزش زبان اسپانیایی می پردازیم .
  • این کتاب مناسب یادگیری لغات اسپانیایی و همچنین ساختار جملات می باشد.
  • این کتاب آموزش زبان اسپانیایی همچنین به تقویت مکالمه روزمره و عمومی شما بسیار کمک میکند .

موسسه زبان پروان آکادمی بیش از یک دهه است که سابقه برگزاری دوره های تخصصی آموزش اسپانیایی را دارد و در اقدامی کاملا ارزشمند بصورت کامل منابع اصلی و کتاب های کمک آموزشی و بسیاری از فایل های صوتی و تصویری را در کتابخانه این وبسایت ، بصورت رایگان قرار داده است و همیچنین کلاس های این زبان نیر بصورت کاملا متنوع در حال ارائه و برگزاری است.

 

Pdf آموزش زبان اسپانیایی

سخن نهایی دربارهPdf آموزش زبان اسپانیایی

زبان اسپانیایی یک زبان بسیار پر طرفدار در ایران میباشد که به همین دلیل در این پست از پروان آکادمی آموزش زبان اسپانیایی به همراه فایل pdf کل درسها را به صورت رایگان از پروان آکادمی برای دانلود شما دوستداران زبان اسپانیایی قرارداده شده است. روزانه یک یا دو درس را تمرین کنید تا هم مکالمات روزانه خود را تقویت نمایید وهم بتوانید سطح نگارشی خود را نیز بالا ببرید.
روش کار با این مجموعه آموزشی زبان اسپانیایی در زمان کم به این صورت است که شما ابتدا هر درس را چند بار گوش دهید و سپس از روی فایل پی دی اف آنها را تمرین کنید تا هم طرز نوشتن کلمات را به خوبی و به راحتی بیاموزید و هم مکالمات خود را تقویت نمایید.همزمان با مجموعه بالا زبان نصرت اسپانیایی بسیار بسیار برای شما ارزشمند خواهد بود.

 

معرفی جهت کاشت درخت آلو


معرفی جهت کاشت درخت آلو

طعم لواشک‌ های ترش و خوشمزه آلو، مربای آلو، گوجه سبز نمک زده در اواسط بهار… داستان تمامی این محصولات خوشمزه و پرطرفدار از کاشت نهال آلو، شروع می‌شود. کاشت درخت آلو، نکات خاصی دارد که بهتر است با آن‌ها آشنایی پیدا کنیم. توجه داشته باشید که میوه درخت آلو، در ابتدا که اندکی خام است، به صورت گوجه سبز برداشت می‌شود و سپس تبدیل به آلو می‌گردد. برای اطلاع از قیمت انواع نهال میوه به سایت آلفا نهال مراجعه کنید.

آلو یکی از میوه‌ های محبوب در سراسر دنیا است که بسیار مقاوم بوده و تقریبا در هر شرایط آب و هوایی رشد می‌کند. البته توجه داشته باشید که درخت و نهال‌های آلو انواع متعددی که دارد که هر یک در شرایط متناسب با خود رشد می‌کند.

کاشت نهال آلو چگونه می باشد )مراحل کاشت آلو(

هر زمان از سال که بتوانید رطوبت مورد نیاز درخت آلو را تامین کنید، بهترین زمان برای کاشت نهال های آلو است؛ زیرا ریشه درصورت وجود آب به خوبی رشد می‌کند. به صورت کلی توصیه می‌شود کاشت نهال آلو، در اوایل زمستان که خاک به صورت طبیعی مرطوب است و ریشه ی گیاه هم در خواب است و متوجه ی آسیب نمی شود، انجام شود تا نتایج آن در اوایل تابستان قابل مشاهده باشد.

پیشنهاد می‌شود که خاک خود را از یک ماه زودتر آماده کنید. این کار به ذخیره مواد آلی غنی در خاک کمک می‌کند و درخت آلو سریعتر رشد خواهد کرد. ریشه‌‌هایی را که آسیب‌ دیده‌‌اند یا به شکلی نامعمول بلند هستند را با قیچی جدا کنید. جهت تسهیل گردش هوا، ریشه‌ها را پخش کرده و اطراف ریشه مرکزی را خلوت کنید. ریشه‌‌ها را در داخل ظرف برگردانده و پایین‌تر قرار دهید.

در مرحله بعدی کاشت نهال آلو، باید گودالی در زمین ایجاد کنید که پهنای آن دوبرابر ریشه‌های باز شده گیاه باشد و عمق آن با عمق اولیه نهال متناسب باشد. نهال یا ریشه را از سطل آب خارج کنید و با ریشه‌های کاملاً باز و پخش، داخل گودال قرار دهید. در این مرحله آن را با یک دست نگه ‌دارید و با دست دیگر، گودال را پرکنید و یا اگر مایل بودید، می‌توانید از فرد دیگری کمک بگیرید.

بعد از کاشت درخت آلو، درخت را کامل غرق‌آب کنید. این کار به خاک کمک می‌کند تا به خوبی اطراف ریشه‌ها مستقر شده و به خوبی ریشه را سیراب کند. تمامی درختان آلو در چند سال اول زندگی خود نیاز به کمک دارند و همانند یک بچه نوزاد، باید دست آن‌ها را بگیرید. برای این کار از یک تیکه چوب استفاده کنید و آن را به درخت پیوند بزنید تا به خوبی رشد کند و بزرگ شود.

https://alphanahal.ir/plum-seedlings/

آماده سازی زمین قبل از کاشت

قبل از کاشت باغ آلو (احداث باغ آلو)  ، علف های هرز یا بقایای محصولات قبلی باید از زمین خارج شوند. چندین نمونه خاک از مزرعه باید برای آزمایش تغذیه و آزمایش ذخیره آب به آزمایشگاه خاک ارسال شود. در صورت استفاده از علف کش ، مدت زمان ماندگاری علف کش قبل از کاشت نهال های جوان گذشته است. بهتر است یک سال قبل از کاشت ، دانه ها را روی زمین بکارید و سپس برگردانید تا مقدار مواد آلی خاک افزایش یابد. عمق خاکورزی باید حدود 50 تا 80 سانتی متر باشد و برای اطمینان از زهکشی مناسب باید لایه محدود کننده خاک را از بین برد. در خاکهایی که مقدار pH آنها کمتر از 5/5 است ، می توان مواد کلسیم اضافه کرد. از موادی مانند سوپرفسفات می توان در خاک های قلیایی یا شیرین با pH بالا استفاده کرد.

عوامل دخیل در کاشت نهال آلو

خاک: این درخت در گستره وسیعی از خاک ها قابلیت رشد دارد؛ از خاک های شنی، لومی، شنی لومی گرفته تا خاک رسی. برخلاف بیشتر هسته داران که خاک های سنگین و آبدار مانعی برای عملکرد مناسب آن ها می باشد، اما درخت آلو در این گونه خاک ها تحمل بیشتری از خود نشان می دهد. پی اچ مناسب خاک محل رشد درخت آلو بین ?.? الی ?.? می باشد.

نکته: پیش از کاشت نهال از گونه عاملی که سبب می شود ریشه یا آب به خوبی نفوذ نکند را مانند لایه رسی که دردسر ایجاد می کند از بین ببرید.

دما: مرحله خواب زمستانی بایدی است که هر ساله برای تمامی درختان بایستی اتفاق بیوفتد و درخت آلو نیز از این قائده مستثنی نمی باشد؛ با پایین رفتن دما در فصل پاییز، درخت آلو متوجه می شود که باید خود را برای خواب زمستانی آماده کند. نیاز سرمایی درختان برای عملکرد و جوانه زنی آن ها در فصل بهار مفید می باشد که البته درخت آلو به دماهای پایین جهت برطرف کردن این نیاز و هم چنین گذراندن خواب زمستانی خود احتیاج دارد.

پایین ترین دمای قابل تحمل برای درخت آلو بین ?.? تا ??.? درجه سانتی گراد می باشد؛ در صورت برطرف نشدن نیاز سرمایی درخت آلو، گل ها ممکن است به طور منظم و همزمان باز نشوند و حتی احتمال ریزش آن ها زیاد شود. سرمای دیر رس بهاره همانطور که برای هر درختی اثر منفی دارد، سبب ریزش شکوفه های درخت آلو و از بین رفتن جوانه ها خواهد شد.

شرایط آب و هوایی مناسب برای پرورش نهال آلو

احتمالا تا به حال دقت کرده اید که کاشت باغ آلو اکثرا در آب و هوای معتدل انجام می شود. نهال آلو در حال رشد نیاز رطوبتی بسیار بالایی دارد و بنابراین اگر بحث صرفه جویی در مصرف آب در محل زندگی شما مطرح باشد، باید در کاشت نهال آلو به آن توجه نمایید.

کاشت نهال آلو بهتر است در مکانی آفتابی انجام گیرد، البته باغ آلو نباید بیش از حد نیز در معرض نورخورشید و گرما باشد. میوه های آلو برای ایجاد طعم شیرین به آفتاب و گرمای کافی احتیاج دارند. اگر در باغ آلو خود یک دیوار رو به جنوب یا غرب آفتابی دارید، کاشت نهال آلو در مقابل آن می تواند گزینه مناسبی باشد. با شکوفاشدن شکوفه های درخت آلو در بهار، نمای بسیار زیبایی به وجود می آید که حتی می تواند انتخاب خوبی برای تزئین حیاط خانه تان باشد.

زمان مناسب کاشت نهال آلو

کاشت نهال آلو در اواخر پاییز یا زمستان که گیاه در دوره خواب به سر می برد، بهتر است. درخت آلو را در پاییز سفارش داده و آن را در یک روز زمستان خنک و آفتابی بکارید. به شما پیشنهاد می کنیم از کاشت درخت آلو در زمین های پر آب و یا خیلی خزدار خودداری کنید و اگر زمین باغ آلو شما در زمستان یخ می زند، قبل از اولین یخ زدگی شدید، یا هنگامی که در بهار شروع به آب شدن می کند، کاشت را انجام دهید.

مناسب ترین زمان برای کاشت نهال آلو و دیگر درختان خزان دار از فصل پاییز تا اسفند می باشد یعنی پیش از بیدار شدن جوانه ها از خواب و زمانی که نهال هنوز خواب است، بهترین زمان برای این کار تلقی می شود‌.

قبل از انتقال گیاه از نهالستان به باغ، بایستی ریشه نهال توسط موادی مانند خورده چوب مرطوب پوشانده شده باشند تا از خشک شدن آن جلوگیری به عمل آید؛ عمق گودالی که بایستی حفر گردد، باید هم اندازه با عمق گودال درخت در نهالستان باشد. در صورت انجام ندادن اقدامات حفر گودال، می توانید گودالی با طول و عرض ? در ? متر و عمق ?? سانتی متر حفر کنید.

پس از مشخص شدن جواب آنالیز خاک باغ، کودهای موردنظر و تقویت کننده لازم را به گودال اضافه نمایید اما توجه داشته باشید از ریختن کودهای اضافی و خودسرانه خودداری نمایید زیرا به سوزاندن نوک ریشه نهال و در نهایت از بین رفتن آن منجر خواهد شد.

پس از کاشت نهال آن را با خاک بپوشانید و به اندازه نه خیلی آهسته و نه خیلی زیاد فشار دهید زیرا فشار زیاد منجر به خفگی ریشه خواهد شد.

احداث باغ آلو

آب و هوا: آلو در طیف گسترده ای از آب و هوایی با یک گونه تقریبا برای هر منطقه رشد می کنند. اجتناب از کاشت در مناطق پست که در آن سرما ممکن است قرار بگیرد، و به درختان شما آسیب برساند. در صورت امکان، پیدا کردن موقعیت پناهگاه، مانند یک نقطه در سمت جنوب یا رو به غرب دور از وزش باد. که به درخت در میوه دهی کمک خواهد کرد.

نوع خاک و بافت: آلو بهترین رشد را در بافت لوم ریز بافت و خاک لوم شنی دارد. این شرایط درتولید درختان و محصولات سالم قابل توجه است. اما دانشگاه کالیفرنیا اشاره می کند، که درختان آلو می توانند در در طیف گسترده ای از انواع خاک و بافت اعم از شن تا رس رشد کنند. در صورت امکان اجتناب از کاشت در خاک با مقدار رس بالا، برای اینکه این نوع خاک می تواند مشکلات زهکشی را بوجود بیاورد. درختان آلو بهترین رشد را در خاک اسیدی تا خنثی، با PH مابین ??? و ??? دارند و به ندرت در خاک قلیایی عملکرد خوبی نشان می دهند. اگر شما خاک قلیایی دارید، می توانید pH را با ترکیب گوگرد و یا کود حاوی سولفات آمونیوم قبل از کاشت کاهش دهید.

کاشت: گودال را کمی عمیق تر و گسترده تر از گسترش ریشه حفر کنید. نهال را روی مقداری خاک نرم در وسط گودال کنده شده قرار دهید. مطمئن باشید که ریشه بخوبی پخش شده است. درختان استاندارد اندازه ? الی ?/? متر از هم فاصله خواهند داشت. درختان پایه کوتاه ?/? الی ? متر از هم فاصله دارند. برای نهال های داخل گلدان، گیاه را از گلدان جدا کرده و هر گونه ریشه گرد را با استفاده از قیچی باغبانی حذف کنید . برای درختان پیوندی، پیوند باید ? سانتی متر بالاتر از خط خاک در هنگام کاشت باشد.

مقدار آبیاری: آبیاری عمیق کمک می کند تا ریشه های آلو عمیق تر در خاک گسترش یابند، به این ترتیب درخت مقاومت بیشتری در برابر خشکی خواهد داشت همچنین با خطرات مرتبط با گرما در مورد ریشه های کم عمق و نوسانات سریع درجه حرارت در سطح خاک به حداقل خواهد رسید. درختان آلو، مانند بسیاری از درختان میوه، در خاک هایی که مداوم آبیاری می شوند رشد خوبی ندارند. عدم آبیاری بین برنامه های آبیاری باعث خشک شدن خاک، و اجازه می دهد تا ریشه درخت تنفس کرده و از مشکلات مربوط به خاک اشباع از آب جلوگیری می کند. صرف نظر از تنوع، همه درختان آلو پاسخ خوبی به دو بار آبیاری در هفته می دهند.آبیاری باید همیشه در پایه درخت استفاده شود. آبیاری سقفی برگ درخت آلو را مرطوب می کند، به ویژه هنگامی که درخت در مرحله جوانی است، خطر ابتلا به بیماری قارچی برگ را بالا می برد. نشانه های کم آبی در درختان آلو، لبه های برگ درخت قهوه ای شده یا پژمردگی به طور کلی افزایش می یابد. آب و هوا و خاک شرایط محلی نیازهای آبیاری را تعیین می کنند. علاوه بر این، اگر پوست در قسمت پایه درخت از قهوه ای روشن به قهوه ای سیاه یا تیره تغییر پیدا کرد، نشان می دهد که درخت آلو بیش از حد آب دریافت کرده است.

باغداری و مراقبت‌های لازم از آفات و بیماری‌های درختان آلو:

از شایع‌ترین بیماری‌ها و آفات درخت آلو که هر کشاورزی باید با آن‌ها آشنایی داشته باشد، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

پوسیدگی قهوه‌ای

ویروس پلوپاکس

پوسیدگی سیاه

آلو کوتوله

جریان لثه

جیب آلو

بیماری کلاستروسپوریوم

مونیلیوز میوه سنگ (پوسیدگی میوه)

زنگ

بیشتر این آفات در بهار شروع به تکامل می‌کنند و برخی دیگر به صورت سالیانه باز می‌گردند. سمپاشی و درمان پیشگیرانه منظم، می‌تواند از این آفات و بیماری‌ها جلوگیری کند.

چند نوع هرس داریم و هرس درخت آلو چگونه انجام می‌شود؟

هرس و نگه‌داری از Plum tree، کار چندان دشواری نیست و اگر به موقع انجام شود، درختان دچار آفت و بیماری نخواهند شد. توصیه می‌شود در فصول سرد که درخت خواب است هرس صورت نگیرد؛ زیرا درخت در معرض خطر بیماری برگ نقره‌ای و سایر عفونت‌های قارچی قرار می‌گیرد. از سویی دیگر، بهترین زمان توصیه شده برای هرس درختان آلو، اواخر بهار تا اوایل تابستان است.

بنابر زمان کاشت درخت آلو، نوع هرس آن متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال، اگر در زمستان نهال را بکارید، شیوه هرس آن با زمانی که هسته را در بهار می‌کارید متفاوت است. بهتر است در این خصوص با یک متخصص مشورت کنید.

پس از هر شکل‌دهی، اکثر ارقام تا سن ?? سالگى نیاز به هرس مجدد ندارند ولى در آن سن، به‌دلیل متراکم شدن شاخساره، باید آنها را هرس کرد. ارقام ژاپنى چون چوب‌هاى آنها نرم‌تر و میوه‌هاى آنها بزرگ‌تر است به هرس شدیدترى نیازمند مى‌باشند.

نکات و هشدارها درخت آلو

درختان آلو بایستی در اوایل بهار و بعد از گرم شدن هوا و درست زمانی که خاک به اندازه‌ی کافی خشک و آماده‌ی کشت است، کاشته شوند.

زمان مناسب برای افزودن کود در فروردین ماه است که معادل یک فنجان کود را بصورت دایره ای به قطر ?? سانتی‌متری در پای درخت باید بپاشید. این عمل را دوباره در اوایل خرداد و ابتدای مرداد تکرار کنید و البته این بار نصف فنجان کود اضافه کنید. سال بعد دو فنجان کود شیمیایی، در اوایل فروردین و شهریور، به درخت دهید. در فروردین سال دوم به بعد، برای هر سال رشد درخت، یک فنجان کود به درخت داده (اما برای یک درخت بالغ این مقدار از ?? فنجان نباید تجاوز نکند) و در شهریور هر سال نیز برای هر سال رشد درخت یک فنجان کود به درخت بدهید (اما برای یک درخت بالغ این میزان نباید از ? فنجان تجاوز کند.)

هرگز درختان آلو را چسبیده به هم یا نزدیک به دیگر گیاهان نکارید. در زمان بلوغ درخت ، به منظور داشتن فضای کافی جهت حرکت در اطرافشان ( برداشت محصول و نگهداری )، همین طور در اختیار داشتن فضای کافی برای سیستم ریشه‌ای و به منظور ارتقای سلامت درخت ، بایستی فضایی معادل ? متر در اطرافش خالی باشد.

اجازه ندهید که شاخه‌های درختان آلوی کنار هم در یکدیگر گره بخورند و سد راه هم شوند. در صورت ضعف در نگه‌داری این درختان ، شاخه‌ها و حتی ریشه‌های آن‌ها ممکن است به ساختمان‌های اطراف نیز تجاوز کنند.

https://alphanahal.ir/